За хаджа Аллах (с.т) заповядва:
„В него има ясни знамения мястото на Ибрахим, и който влезе там, е в безопасност. И дълг на хората към Аллах е поклонението хадж при Дома за онзи, който може да отиде, а който откаже Аллах не се нуждае от световете.” (Али Имран – 97)
Аллах (с.т) иска всички хора да приемат исляма и им заповядва да правят ибадет и хадж до свещените места. Ако приемат това те са вярващи и подчинени, а ако имат каквито и да било претенции и откажат да Му се подчинят, то тогава Аллах е по-богат от световете и не се нуждае от тяхното служене и хадж. Всичко това е само за тяхна сметка.
Задължението хадж е фарз един път в живота. При намирането на първата възможност хаджа трябва да се изпълни. Хаджът се смята за главната годишна среща на мюсюлманите.
Първите мюсюлмани за първи път са се събрали около кябето, за да оповестят исляма. За това хаджът има спесифично въздействие върху човека. Хората се събират там, за да направят таваф (обиколки) около кябето и да се запознават един с друг. Те се събират около една духовна ценност, която ги прави раби на Аллах. Събират се там в името на една цел. И за това е нужно да се посетят местата, където за първи път се е зародила тази цел.
Из: Книгата Теухид – Условията на словата „ля иляхе иллеллах” (9)
„В него има ясни знамения мястото на Ибрахим, и който влезе там, е в безопасност. И дълг на хората към Аллах е поклонението хадж при Дома за онзи, който може да отиде, а който откаже Аллах не се нуждае от световете.” (Али Имран – 97)
Аллах (с.т) иска всички хора да приемат исляма и им заповядва да правят ибадет и хадж до свещените места. Ако приемат това те са вярващи и подчинени, а ако имат каквито и да било претенции и откажат да Му се подчинят, то тогава Аллах е по-богат от световете и не се нуждае от тяхното служене и хадж. Всичко това е само за тяхна сметка.
Задължението хадж е фарз един път в живота. При намирането на първата възможност хаджа трябва да се изпълни. Хаджът се смята за главната годишна среща на мюсюлманите.
Първите мюсюлмани за първи път са се събрали около кябето, за да оповестят исляма. За това хаджът има спесифично въздействие върху човека. Хората се събират там, за да направят таваф (обиколки) около кябето и да се запознават един с друг. Те се събират около една духовна ценност, която ги прави раби на Аллах. Събират се там в името на една цел. И за това е нужно да се посетят местата, където за първи път се е зародила тази цел.
Из: Книгата Теухид – Условията на словата „ля иляхе иллеллах” (9)
Няма коментари:
Публикуване на коментар