Забраните за мъжете по време на хадж и умра според ханефийския мезхеб.
Забраните на ихрама:
Ако хаджията облече ошити дрехе за по малко време от един ден или една нощ, то тогава като наказание трябва да даде садака. Ако облече дрехи за един ден или една нощ или за по дълго време, тогава за този човек има откуп от заколването на животно или говеене или нахранване на бедни. Ако поради някоя причина облече мести на краката си, то тогава трябва да даде садака. След като човек е влезнал в ихрам за хадж и ако поради болет или някоя друга причина излезне от ихрам преди да е завършил хаджа, той трябва да заколе една овца за курбан. Ако сложи къна, тогава за този човек е откуп от заколването на животно или говеене или нахранване на бедни.
Ако един човек е влезнал в ихрам и не е направил възнамерението и телбийето на мястото микат, и след това се върна на миката, то тогава за него няма наказание.
Ако влезне в ихрам без да направи телбие, то тогава трябва да заколи една овца, като наказание.
Ако използва парфюм или миск върху част от някой от органите на тялото, тогава трябва да даде садака.
Ако поради някоя причина сложи парфюм или миск върху един от органите на тялото, то тогава за този човек е откуп от заколването на животно или говеене или нахранване на бедни. Ако сложи парфюм или миск без да има причина върхе целия орган от органите на тялото, то тогава трябва да заколи една овца като наказание.
Ако поради някоя причина отреже някой от ноктите си, тогава за него е откуп от заколването на животно или говеене или нахранване на бедни. А ако без причина отреже някой от ноктите си, тогава трябва да заколи овца като наказание.
Ако отреже, скъса или отмъкне косми от тялото си без причина, за този човек е откуп от заколването на животно или говеене или нахранване на бедни. Ако обръсне главата си поради причина, за този човек е откуп от заколването на животно или говеене или нахранване на бедни. Ако обръсне главата си без причина, тогава трябва да заколи една овца като наказание.
Ако покрие лицето си трябва да даде садака.
Ако покрие главата си, за него е откуп от заколването на животно или говеене или нахранване на бедни.
Ако обие едно живтоно, което живее на сушата, тогава трябва да заколе питомно животно, което да е равно на убитото живот, ако скъса някое растение, тогава плаща стойността на това растение.
Ако отреже или счупи малко или голямо дърво, което е израстнало от само себе си, тогава трябва да плати стойността му.
Ако един човек е влезнал в ихрам и не е направил възнамерението и телбийето на мястото микат, и след това се върна на миката, то тогава за него няма наказание.
Ако влезне в ихрам без да направи телбие, то тогава трябва да заколи една овца, като наказание.
Ако използва парфюм или миск върху част от някой от органите на тялото, тогава трябва да даде садака.
Ако поради някоя причина сложи парфюм или миск върху един от органите на тялото, то тогава за този човек е откуп от заколването на животно или говеене или нахранване на бедни. Ако сложи парфюм или миск без да има причина върхе целия орган от органите на тялото, то тогава трябва да заколи една овца като наказание.
Ако поради някоя причина отреже някой от ноктите си, тогава за него е откуп от заколването на животно или говеене или нахранване на бедни. А ако без причина отреже някой от ноктите си, тогава трябва да заколи овца като наказание.
Ако отреже, скъса или отмъкне косми от тялото си без причина, за този човек е откуп от заколването на животно или говеене или нахранване на бедни. Ако обръсне главата си поради причина, за този човек е откуп от заколването на животно или говеене или нахранване на бедни. Ако обръсне главата си без причина, тогава трябва да заколи една овца като наказание.
Ако покрие лицето си трябва да даде садака.
Ако покрие главата си, за него е откуп от заколването на животно или говеене или нахранване на бедни.
Ако обие едно живтоно, което живее на сушата, тогава трябва да заколе питомно животно, което да е равно на убитото живот, ако скъса някое растение, тогава плаща стойността на това растение.
Ако отреже или счупи малко или голямо дърво, което е израстнало от само себе си, тогава трябва да плати стойността му.
Забраните на тавафа
Ако тавафа се направи без абдест, трябва да заколе една овца. Ако направи тавафа без гусул абдест т.е. като джунуб, тогава трябва да заколе едно голяма животно.
Ако остави три шаута от тавафа, трябва да заколе една овца. Ако по време на таваф не покрие срамните части аурата и излезне извън Мекка трябва да заколе една овца.
Като прави таваф ако мине през мястото наречено Хиджр-и Исмаил и излезне извън Мекка трябва да заколе една овца.
Ако прави тавафа на обратно и Кябето му дойде от дясната стра и излезне извън Мекка трябва да заколе една овца.
Ако шаутовете на на тавафа не ги прави един след друг, тогава за него няма наказание.
Ако без причина направи тафава си като се качи върху неща и излезне от Мекка трябва да заколе една овца.
Ако остави тавафа Кудум, не трябва да прави нищо.
Като прави тавафа на хаджа, който е от основите на хаджа, като тавафа Ифада и след това не кланя два рекята намаз трябва да заколе дна овца.
Ако не направи прощален таваф го повтаря.
Който прави умра, ако направи полово сношение преди тавафа, трябва да заколе една овца и да повтори на ново умрата.
Който прави умра, след като направи първите 4 шаута и направи полово снушение, трябва да заколе една овца.
Ако таваф Ифада го направи в края на месец Зул’Хидждже, трябва да заколе една овца.
Пред да направи таваф Ифада направи полово снушение, трябва да заколе едно голямо животно като камила и трябва да повтори хаджа.
Ако остави три шаута от тавафа, трябва да заколе една овца. Ако по време на таваф не покрие срамните части аурата и излезне извън Мекка трябва да заколе една овца.
Като прави таваф ако мине през мястото наречено Хиджр-и Исмаил и излезне извън Мекка трябва да заколе една овца.
Ако прави тавафа на обратно и Кябето му дойде от дясната стра и излезне извън Мекка трябва да заколе една овца.
Ако шаутовете на на тавафа не ги прави един след друг, тогава за него няма наказание.
Ако без причина направи тафава си като се качи върху неща и излезне от Мекка трябва да заколе една овца.
Ако остави тавафа Кудум, не трябва да прави нищо.
Като прави тавафа на хаджа, който е от основите на хаджа, като тавафа Ифада и след това не кланя два рекята намаз трябва да заколе дна овца.
Ако не направи прощален таваф го повтаря.
Който прави умра, ако направи полово сношение преди тавафа, трябва да заколе една овца и да повтори на ново умрата.
Който прави умра, след като направи първите 4 шаута и направи полово снушение, трябва да заколе една овца.
Ако таваф Ифада го направи в края на месец Зул’Хидждже, трябва да заколе една овца.
Пред да направи таваф Ифада направи полово снушение, трябва да заколе едно голямо животно като камила и трябва да повтори хаджа.
Забраните на Сайя
Ако без причина направи сайя върху нещо, трябва да заколе една овца.
Ако преди сайят между Сафа и Меруа не направи таваф трябва да заколе една овца.
Ако не започне сайя от Сафа, трябва да заколе една овца.
Който прави умра, след като направил тавафа и сайя, но не е обръснал или подстригал главата си и направи полово снушение, трябва да заколе една овца.
Който прави умра, ако преди сайя направи полово снушение, трябва да заколе една овца.
Ако остави три шаута на сайя, трябва да заколе една овца.
Ако не направи сайя между Сафа и Меруа, трябва да заколе една овца.
Ако преди сайят между Сафа и Меруа не направи таваф трябва да заколе една овца.
Ако не започне сайя от Сафа, трябва да заколе една овца.
Който прави умра, след като направил тавафа и сайя, но не е обръснал или подстригал главата си и направи полово снушение, трябва да заколе една овца.
Който прави умра, ако преди сайя направи полово снушение, трябва да заколе една овца.
Ако остави три шаута на сайя, трябва да заколе една овца.
Ако не направи сайя между Сафа и Меруа, трябва да заколе една овца.
Забраните на бръсненето или подстригването:
Ако остави бръсненето или подстригването, трябва да заколе една овца.
Ако бръсненето или подстригването не го извърши в границита на харам трябва да заколе една овца.
Ако остави бръсненето или подстригването след дните за курбан, трябва да заколе една овца.
Ако бръсненето или подстригването не го извърши в границита на харам трябва да заколе една овца.
Ако остави бръсненето или подстригването след дните за курбан, трябва да заколе една овца.
Забраните на Мина:
В дните наречи Тешрик, ако не остане в Мина, то не трябва да прави нищо, но ако ако преди да излезе от ихрам направи полово снушение и от него излезне сперма, трябва да заколе едно голяма животно като камила.
Пради сладострастие ако направи полово снушение преди да излезне от ихрам и не излезне от него сперма, трябва да заколе едно голямо животно.
Пради сладострастие ако направи полово снушение преди да излезне от ихрам и не излезне от него сперма, трябва да заколе едно голямо животно.
Забраните на Арафат:
Ако през деня, като прави престоя на Арафат напусне границите на Арафат преди да е залязло слънцето и през нощта отново се върне в Арафат, трябва да заколи една овца.
Ако през деня, като прави престоя на Арафат напусне границите на Арафат преди да е залязло слънцето и ако през нощта не се върне в Арафат, трябва да заколи една овца.
Ако се направи полово снушение преди престоя на Арафат, трябва да се заколе една овца и да се направо повторно хадж като каза.
Ако се направи полово снушение след Арафат преди да се хвърлят по шейтана камъчетата, тогава трябва да се заколе едно голямо животно, като камила.
Ако през деня, като прави престоя на Арафат напусне границите на Арафат преди да е залязло слънцето и ако през нощта не се върне в Арафат, трябва да заколи една овца.
Ако се направи полово снушение преди престоя на Арафат, трябва да се заколе една овца и да се направо повторно хадж като каза.
Ако се направи полово снушение след Арафат преди да се хвърлят по шейтана камъчетата, тогава трябва да се заколе едно голямо животно, като камила.
Забраните на Музделифе
Ако се остави нощуването на Музделифе, не трябва да се прави нищо.
Ако се изостави престоя на Музделифе, тогава трябва да се заколе една овца.
Ако остане на Музделифе на първият ден на байряма до след изгрев слънце, трябва да се заколе една овца.
Ако се изостави престоя на Музделифе, тогава трябва да се заколе една овца.
Ако остане на Музделифе на първият ден на байряма до след изгрев слънце, трябва да се заколе една овца.
Забраните на хвърлянето на камъчетата
Ако се просрочи хвърлянето на камани след дните наречени тешрик, трябва да се заколе една овца,
Ако в дните наречени тешрик -това са 1-2-3 ден на курбан байрям- изостави три хвърлания на камъчетата, трябва да зайике една овца,
Ако едино камъче не бъде хвърлено, трябва да даде сада за него. Ако три камъчета не бъдат хвърлени, то за всяко камъче трябва да се даде садака.
Ако в дните наречени тешрик -това са 1-2-3 ден на курбан байрям- изостави три хвърлания на камъчетата, трябва да зайике една овца,
Ако едино камъче не бъде хвърлено, трябва да даде сада за него. Ако три камъчета не бъдат хвърлени, то за всяко камъче трябва да се даде садака.
Забраните на курбана
Не е позволено да се коле животно, на което по-голямата част от ушите или от опашката я няма.
Не е позволено да се коле животно, което е сляпо.
Не е позволено да се коле животно, което куцо и не може да ходи.
Не е позволено да се коле животно, на което е отрязан единият крак от предните или от задните крака.
Не е позволено да се коле животно, което е сляпо.
Не е позволено да се коле животно, което куцо и не може да ходи.
Не е позволено да се коле животно, на което е отрязан единият крак от предните или от задните крака.
Няма коментари:
Публикуване на коментар